
"Zou het een goed idee zijn," vroeg Ad, "om een korte film over WIJ te laten maken? Voordeel voor WIJ: een leuke promotiefilm. Voordeel voor Karton: een aanwinst voor hun portfolio, om te laten zien aan mogelijke opdrachtgevers." Samen met de filmmakers is een werkgroep aan de slag gegaan. Eenvoudig was het niet. De WIJ-boodschap -mensen helpen elkaar te helpen- is begrijpelijk en logisch. Dat verhaal vertellen in beeldtaal is nog een vak apart. Karton Films heeft het gedaan met 3 scenes. Alle drie laten die een aspect van WIJ zien. Het resultaat voor WIJ: een eigentijdse promo van 2½ minuut. Die laat op een bijzondere manier zien waar WIJ voor staat en hoe WIJ werkt. Op zijn Kartons: WIJ door de ogen van getalenteerde twintigers op verkenning in de wereld van hulp en zorg.
En de filmmakers? Die hebben de WIJ-film laten zien bij de meest befaamde businessschool van Nederland. Dankzij de film haalden zij er een mooie opdracht mee binnen. Wie netwerkt, wint altijd samen.